Czasopismo LOGISTYKA nr 5/2021 -  Wydanie elektroniczne

Czasopismo LOGISTYKA nr 5/2021 - Wydanie elektroniczne

Rodzaj produktu: Wydanie elektroniczne
Wydawca: Sieć Badawcza ŁUKASIEWICZ - Instytut Logistyki i Magazynowania
Rok wydania: 2021
Numer wydania: 5/2021
Liczba stron: 76
Czytaj fragment

O wydaniu

Czasopismo Logistyka to nowoczesny dwumiesięcznik popularno-naukowy, który w nowej odsłonie z powodzeniem wszedł na rynek biznesu. Inspiruje przedsiębiorców i dostarcza praktycznych rozwiązań w oparciu o innowacyjne rozwiązania, aktualne trendy i unikatową wiedzę.

Z uwagi na biznesowy charakter pisma, odbiorcami naszych mediów są głównie managerowie odpowiedzialni za zarządzanie firmą i łańcuch dostaw. Pismo skierowane jest przede wszystkim do średnich i dużych przedsiębiorstw.

W tym wydaniu piszemy m.in. o najważniejszych trendach w handlu internetowym - od q-commerce i dark stores, poprzez handel transgraniczny i optymalizację kosztów ostatniej mili, aż po zrównoważony e-commerce i automation marketing.
Rozwiń

Spis treści

TEMAT NUMERU:
E-COMMERCE BEZ GRANIC

- Rosnące zwroty w e-commerce
O rozwoju e-commerce, rosnącej liczbie zwrotów i sposobach na ich ograniczenie rozmawiamy z Aleksandrem Milonem, Dyrektorem GXO Contract Logistics
- System WMS PINQUARK – odpowiedź na potrzeby logistyki e-commerce
Wdrożenie inteligentnego systemu WMS pomoże wypracować optymalny układ magazynu i poprawić organizację pracy w firmie.
- E-commerce – biznes w sieci nie ma tajemnic
Jakub Roskosz tworzy szkolenia z e-commerce, w których dzieli się swoją wiedzą i dziesięcioletnim doświadczeniem w internetowym biznesie
- Droga do pełnej omnikanałowości – nieustanne wyzwanie
Czy omnichannel to wciąż buzzword, czy istniejąca już faktycznie wielokanałowość?
- Strategia e-commerce według GLS
O strategii jednego z liderów rynku kurierskiego w Polsce rozmawiamy z Małgorzatą Markowską z GLS Poland
- Jak zapewnić dostęp do pełnowartościowej odzieży "z drugiej ręki"?
Do magazynów thredUP trafia codziennie tysiące artykułów, przy czym dobowa wielkość obsługiwanych sztuk odzieży wynosi 100.000
- Nowe trendy w handlu internetowym
Czyli jak nadążyć za quick commerce i nie zginąć w ciemnościach dark stores

WIEDZA
- Aspekty prawne zawarcia umowy na platformach marketplace dla podmiotów świadczących usługi z branży TSL
Marketplace’y mają dużą rozpoznawalność marki i tym samym zwiększają swoją wiarygodność wśród kupujących
- Jaka jest kondycja Cross-border e-commerce (CBEC) w Polsce?
Wiele cennych propozycji rozwiązań i wskazówek znajdziemy w raporcie GS1 Polska pt. "Cross-border e-commerce. Standardy GS1 w logistyce transgranicznej"

PRAKTYKA
- Roboty mobilne w NIDEC GPM Group same odnajdują najszybszą trasę do celu
Zastosowanie autonomicznych robotów MiR pozwoliło zwiększyć efektywność procesów intralogistycznych i obniżyć poziom zapasów
- Szansa na zrównoważony rozwój w e-commerce
Rozmowa z Arkadiuszem Kawą, Dyrektorem Łukasiewicz - ILiM
- Automatyczny system składowania opon
Wśród najbardziej rozwijających się trendów na rynku logistyki wskazuje się automatyzację procesów magazynowania

SONDA
- Jak sprawić, żeby e-commerce był bardziej ekologiczny?
- InPost zapowiedział uruchomienie e-grocery i Same Day Delivery
Firma Rafała Brzoski, we współpracy z Macro Cash and Carry, podjęła prace pilotażowe w segmencie dostaw żywności online
- Zielona ostatnia mila à la DPD
DPDgroup podkreśla swoją dbałość o to, aby jej działalność e-commerce była przyjazna środowisku
- Rhenus High Tech stawia automaty paczkowe dla Orlenu
Automaty paczkowe "ORLEN Paczka" zlokalizowane będą przy stacjach paliw, na osiedlach mieszkaniowych, w punktach usługowych oraz handlowych
- Logistyka, wiemy jak
Rozmowa z Ryszardem Pytlem, Prezesem firmy DataConsult SA

TRENDY
- Marketing automation - przyszłość w rozwoju branży ecommerce
Rozmowa z Martą Tutunidis-Kucharską, Customer Experience Manager w firmie uCanCommerce
- Rewolucja na ostatniej mili
Rower towarowy jest sposobem na zwiększenie dostaw, poprawę ich szybkości i niezawodności
- E-commerce in Europe 2021
Jest już nowa edycja raportu z rynku e-commerce, przygotowanego przez PostNord
Rozwiń

Informacje techniczne

Funkcjonalność treści cyfrowych:  
- język treści: język polski,  
- sposób dostarczenia: udostępnienie na platformie e-learningowej,
- czas odtwarzania: 2 lata, zgodnie z regulaminem sklepu e-bit.edu.pl,  
- warunki korzystania: dostępność tylko w trybie on-line.
 

Interoperacyjność treści cyfrowych ze sprzętem komputerowym i oprogramowaniem została opisana szerzej w regulaminie sklepu.

Rozwiń

Opinie o nas

Używamy plików cookies.

Zawsze aktualne informacje i promocje